Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2016

Αεροσκάφη του Α' Παγκοσμίου Πολέμου

Το Avro 504 ήταν διπλάνο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου κατασκευασμένο από την Avro, καθώς και άλλες εταιρίες κατόπιν αδείας. Παρήχθησαν συνολικά 8.340 αεροσκάφη και η παραγωγή του διήρκεσε σχεδόν είκοσι χρόνια, καθιστώντας το το πλέον πολύ-παραχθέν στρατιωτικό αεροσκάφος του πολέμου.
Πέταξε πρώτη φορά στις 18 Σεπτεμβρίου 1913, φέροντας κινητήρα Gnome Monosoupape, ισχύος 80 ίππων, και αποτελούσε εξέλιξη του Avro 500, το οποίο είχε σχεδιαστεί για εκπαιδευτικούς ρόλους και ιδιωτική χρήση.

Το Breguet 14 ήταν Γαλλικό βομβαρδιστικό και αναγνωριστικό διπλάνο του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Κατασκευάστηκε σε μεγάλους αριθμούς και η παραγωγή του συνεχίστηκε για πολλά χρόνια μετά το τέλος του πολέμου. Πέρα από την ευρεία παραγωγή του, υπήρξε το πρώτο αεροσκάφος μαζικής παραγωγής όπου χρησιμοποιήθηκε περισσότερο μέταλλο από ξύλο στην κατασκευή του. Το αεροσκάφος ήταν ελαφρύτερο από ότι αν έφερε ξύλινο πλαίσιο παρόμοιας αντοχής, γεγονός που το καθιστούσε ταχύτερο και πιο ευέλικτο για το μέγεθός του και το έδινε την ικανότητα να ξεπερνά πολλά από τα μαχητικά αεροσκάφη της εποχής. Η στιβαρή κατασκευή του ήταν ικανή να δεχθεί αρκετά πλήγματα, ήταν εύκολο στον χειρισμό και είχε καλές επιδόσεις. Το Breguet 14 θεωρείται ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη του πολέμου.

Το Fairey III ήταν βρετανικό αναγνωριστικό διπλάνο, που μετασκευάστηκε και ως υδροπλάνο και έτυχε μακράς παραγωγής και επιχειρησιακής ιστορίας. Πέταξε για πρώτη φορά στις 14 Σεπτεμβρίου του 1917, ενώ μερικά αεροσκάφη υπηρέτησαν ακόμα και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το Martin MB-1 ήταν αμερικανικό διπλάνο βομβαρδιστικό της δεκαετίας του 1910. Παράγονταν από την Glenn L. Martin Company για την Αεροπορική Υπηρεσία του Στρατού των ΗΠΑ (United States Army Air Service) και ήταν το πρώτο στα χρονικά αεροσκάφος των ΗΠΑ το οποίο εξ αρχής σχεδιάστηκε ως βομβαρδιστικό.
Το 1921 η Martin ανέπτυξε με βάση το MB-1 το τορπιλοπλάνο-βομβαρδιστικό KG.1 για το Ναυτικό των ΗΠΑ. Αυτό σε υπηρεσία ονομάζονταν αρχικά MBT και στην συνεχεία MT.

Το Maurice Farman MF.11 Shorthorn είναι Γαλλικό αναγνωριστικό και ελαφρύ βομβαρδιστικό διπλάνο που αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια του Α’ Παγκοσμιού Πολέμου.
Το MF.11 ήταν ουσιαστικά μία έκδοση του Farman MF.7 με ισχυρότερους κινητήρες και περισσότερο στιβαρή και αεροδυναμική άτρακτο, η οποία υπερυψώθηκε πάνω από την κάτω πτέρυγα. Το αεροσκάφος εφοδιάστηκε με πυροβόλο όπλο για τον παρατηρητή, η θέση του οποίου μεταφέρθηκε μπροστά ώστε να διαθέτει καλύτερο οπτικό πεδίο βολής.

Το Maurice Farman MF.7 Longhorn ήταν Γαλλικό αναγνωριστικό διπλάνο, σχεδιασμένο από τον Μωρίς Φαρμάν, που αναπτύχθηκε πριν τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Το όνομά του προερχόταν από το χαρακτηριστικό, πρόσθια τοποθετημένο, πηδάλιο ύψους – βάθους και τα επιμηκυμένα πέδιλα ολίσθησης. Το MF.7 έφερε κινητήρα Renault.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου